S cílem usnadnit uživatelům používání našich webových stránek využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

KONTAKTY

SVOBA s.r.o.
Žernosecká 2226
Litoměřice, 412 01
tel: (+420) 416 733 051
shop@svoba.cz

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 610 Kč
SKLADEM
naše cena 30 990 Kč
NA DOTAZ
naše cena 26 490 Kč
NA DOTAZ

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 12 590 Kč
SKLADEM

18. 11. 2016

Určování závad na pístech

Velmi častou poruchou motorových strojů je závada pístu. V tomto článku Vám ukážeme, jaké typy závad na pístech mohou být a hlavně jaké jsou jejich příčiny,

ZADŘENÍ NA SUCHO

Malé až střední poškrábání


• Nesprávné seřízení karburátoru
• Překročení maximálních doporučených otáček
• Nesprávný poměr oleje v palivové směsi
• Palivo je zvětralé nebo příliš staré

Střední až hluboké poškrábání

• Nesprávný poměr oleje v palivové směsi
• Palivo je zvětralé nebo příliš staré
• Přisávání vzduchu
- Prasklá palivová hadička
- Těsnění na sání propouští vzduch
- Prasklý mezikus nebo hrdlo sání
• Netěsnost motoru
- Těsnění klikové hřídele netěsní
- Těsnění válce a klikové skříně netěsní
• Špatná údržba
- Znečištěná chladící žebra na válci
- Zanesené otvory sání na starteru
- Zanesené sítko lapače jisker tlumiče výfuku


ZADŘENÍ NÁSLEDKEM KARBONU

• Nesprávný typ oleje pro dvoudobé motory nebo benzínu
• Nesprávný poměr oleje v palivová směsi
• Nesprávné seřízení karburátoru


POŠKOZENÍ NÁSLEDKEM NADMĚRNÝCH OTÁČEK MOTORU

• Příliš vysoké otáčky motoru

Při seřizování karburátoruje nutné použít otáčkoměr, aby nedocházelo k nastavení nadměrných otáček motoru.

Doporučené maximální otáčky nesmí být překročeny !


POŠKOZENÍ NÁSLEDKEM VNIKNUTÍ CIZÍCH ČÁSTIC

Jemné prachové částice

• Nevhodný typ vzduchového filtru
• Poškozený vzduchový filtr propouští jemné prachové částice
• Filtr je opotřebený vzhledem k velmi častému čištění, při kterém se vytvořily malé otvory v materiálu filtru
• Nevhodná údržba filtru, tzn. nevhodná metoda nebo nevhodný čistící prostředek
• Špatně nasazený vzduchový filtr
• Vzduchový filtr je poškozený nebo chybí


Větší prachové částice a nečistoty

• Špatně nasazený vduchový filtr
• Vzduchový filtr je poškozený nebo chybí


Velké tvrdé částice

• Vzduchový filtr je poškozený nebo chybí
• Součásti karburátoru nebo sacího systému se uvolnily a pronikly do motoru



NEJČASTĚJŠÍ PŘÍČINY VZNIKU POŠKOZENÍ / ZÁDĚRU PÍSTU


1. Nedostatečné množství nebo žádný olej pro dvoudobé motory v palivové směsi
2. Nevhodná třída nebo typ oleje
3. Nedostatečná údržba.
- Ucpaný tlumič výfuku nebo sítko lapače jisker
- Zanesený, prasklý nebo nesprávný typ vzduchového filtru
- Špinavé nebo zanesené otvory sání na krytu startéru
- Znečištěná chladící žebra na válci
- Zanesená žebra na ventilátoru
4. Nesprávně seřízený karburátor
5. Nedostatečná dodávka paliva způsobená:
- Ucpaným odvzdušněním nádrže
- Prasklou nebo deformovanou palivovou hadičkou
- Opotřebené, letité nebo zanesené komponenty karburátoru
- Zanesený nebo netěsný impulzní kanál
- Volné nebo poškozené upevnění


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ